Over Isuzu

ISUZU BENELUX 

ISUZU Benelux is de officiële invoerder van het Japanse merk Isuzu in de Benelux. 

PICK-UP EXPERT – TRUCK DNA
ISUZU is geen gewoon automerk, maar een bedrijfswagenconstructeur met enkel pick-ups en vrachtwagens. In tegenstelling tot automerken die hun kennis vergaren uit de bouw van personenwagens, haalt ISUZU zijn know how uit de constructie van vrachtwagens. We kunnen dus wel zeggen dat de ISUZU D-Max truck DNA heeft. Dit verhaalt zich in onder andere een enorm sterk chassis. 

100% JAPANS
Isuzu is 100% Japans. Isuzu staat voor betrouwbaarheid, degelijkheid, veiligheid, ervaring, prestaties en comfort. Kortom, Japanse kwaliteit

ERVARING
Isuzu Motors werd gesticht in Japan in 1916. Met deze eeuw aan ervaring is ISUZU de oudste Japanse constructeur en grootste producent in de wereld van dieselmotoren en (middel)zware bedrijfsvoertuigen. Met vele miljoenen verkochte pick-ups wereldwijd, heeft Isuzu een reputatie opgebouwd op vlak van zuinigheid, betrouwbaarheid en veiligheid. 

ISUZU BENELUX 

ISUZU Benelux is de officiële invoerder van het Japanse merk Isuzu in de Benelux. 

PICK-UP EXPERT – TRUCK DNA
ISUZU is geen gewoon automerk, maar een bedrijfswagenconstructeur met enkel pick-ups en vrachtwagens. In tegenstelling tot automerken die hun kennis vergaren uit de bouw van personenwagens, haalt ISUZU zijn know how uit de constructie van vrachtwagens. We kunnen dus wel zeggen dat de ISUZU D-Max truck DNA heeft. Dit verhaalt zich in onder andere een enorm sterk chassis. 

100% JAPANS
Isuzu is 100% Japans. Isuzu staat voor betrouwbaarheid, degelijkheid, veiligheid, ervaring, prestaties en comfort. Kortom, Japanse kwaliteit

ERVARING
Isuzu Motors werd gesticht in Japan in 1916. Met deze eeuw aan ervaring is ISUZU de oudste Japanse constructeur en grootste producent in de wereld van dieselmotoren en (middel)zware bedrijfsvoertuigen. Met vele miljoenen verkochte pick-ups wereldwijd, heeft Isuzu een reputatie opgebouwd op vlak van zuinigheid, betrouwbaarheid en veiligheid. 

ISUZU WERELDWIJD

ISUZU is de oudste Japanse constructeur (en grootste dieselmotor-constructeur) ter wereld en bovendien de grootste producent ter wereld van zware en middelzware bedrijfsvoertuigen. 

Het volledige gamma ISUZU voertuigen omvat: pick-ups, lichte bedrijfsvoertuigen van 3,5 tot 8 ton GVW (N-serie), middenklasse auto's van 9 tot 21 ton GVW (F-serie) en vrachtwagens en tractoren van 18 tot 29 ton (C- en E-serie). Het aanbod wordt aangevuld met voertuigen voor personenvervoer - GALA touringcars en ERGA stadsbussen. De productie van het ISUZU concern bedraagt ongeveer 600.000 voertuigen per jaar. 

EEN WERELDLEIDER IN DE PRODUCTIE VAN DIESELMOTOREN

IIn 1934 produceerde ISUZU de eerste Japanse dieselmotor. Sindsdien zet het merk de standaard in de industrie en levert het zijn producten aan markten in Europa, Azië en Noord-Amerika. Tot op heden heeft ISUZU meer dan 23 miljoen stuks dieselmotoren voor diverse toepassingen geproduceerd. De betrouwbaarheid van ISUZU-motoren die worden gebruikt in schepen, koelmachines, bouw- en landbouwmachines en zelfs sneeuwvoertuigen die in Antarctica worden gebruikt, is bevestigd door de jarenlange ervaring van professionals die zich geen compromisproduct kunnen veroorloven.

Veel fabrikanten van personenauto's, pick-ups en vrachtwagens van andere merken gebruiken ISUZU-dieselmotoren in hun producten.
 

Innovatie en technologie 

Prioriteit: Kwaliteit

Compromisloze kwaliteit is de basis van het erfgoed van ISUZU. Om overal ter wereld een uniforme kwaliteit van de producten te garanderen, verbetert ISUZU voortdurend de kwalificaties van het personeel en de kwaliteit van het productiesysteem. Strenge controlestandaarden en de hoogste efficiëntie zijn onze prioriteit en standaard in ons dagelijks werk. 

Het chassis en de motor van het voertuig bestaan uit meer dan 10.000 onderdelen. Om schade te voorkomen, heeft ISUZU een controlepostsysteem voor het screenen van het voertuig in het leven geroepen. Dit voorkomt dat defecte onderdelen in het volgende proces terechtkomen. Dankzij het concept van gegarandeerde kwaliteit dat onder de medewerkers van de montagelijn is ingevoerd, voldoet het werk dat in elk stadium van de productie wordt uitgevoerd voor 100% aan de kwaliteitsnorm. 

IMM - ISUZU Manufacturing Management System verenigt de knowhow in de kwaliteitscontrole van producten die over de hele wereld worden geproduceerd, waardoor klanten er zeker van kunnen zijn dat de voertuigen die ze ontvangen volgens dezelfde, strengste normen zijn gemaakt, ongeacht van welke ISUZU-fabriek ze afkomstig zijn. 



GEAVANCEERDE DIGITALE TECHNOLOGIEËN 

De ontwerpers van ISUZU maken gebruik van geavanceerde digitale technologieën die het mogelijk maken om complexe taken in een vroeg stadium van de productontwikkeling op te splitsen in kleinere delen. De analyse en evaluatie van het ontwerp wordt uitgevoerd met behulp van digitale gegevens uit de testresultaten van bestaande onderdelen, prototypes en eerder gefabriceerde voertuigen. Geavanceerd computerondersteund ontwerp (CAD / CAE / CAM) stelt u in staat om moeilijke technische problemen in een kort tijdsbestek en in een zeer vroeg stadium op te lossen en de kwaliteit en duurzaamheid van de geproduceerde voertuigen voortdurend te verbeteren.




FLEXIBILITEIT VAN HET PRODUCTIEPROCES 

Met de verschillende behoeften van de klant in het achterhoofd zijn voertuigen met verschillende configuraties ontworpen. De Fujisawa fabriek heeft vooruitgang geboekt in het consolideren en stroomlijnen van de productie en het vergroten van de flexibiliteit, zodat het mogelijk is om voertuigen van verschillende lijnen op dezelfde assemblagelijn te produceren. Daarnaast werkt ISUZU voortdurend aan de kwaliteit en het verhogen van de efficiëntie van de productie van voertuigen in kleine series van verschillende modellen.


ZORG VOOR HET MILIEU

Wij willen uw vertrouwen winnen "- dit is de slogan die alle fasen van het ontwerpen van ISUZU producten begeleidt. Wij geloven dat onze voertuigen betrouwbaar moeten zijn. Dankzij deze filosofie streven we er voortdurend naar om onze technologieën te verbeteren.

Om de impact van onze auto's op de natuurlijke omgeving te verminderen, proberen we de uitstoot van schadelijke gassen zoveel mogelijk te beperken, gedurende de hele levenscyclus van het voertuig - van de aankoop van materialen tot de productie, de verwijdering en de recyclage. Het beste voorbeeld van onze prestaties bij het ontwerpen van een nieuwe generatie auto's die op alternatieve brandstoffen en elektriciteit rijden, is onze elektrische bus en hybride bestelwagen.

Onze missie is om het dagelijks leven van mensen te vergemakkelijken door betrouwbare en innovatieve oplossingen te bieden in het autosegment. Een breed scala aan bedrijfsvoertuigen en moderne dieselmotoren past perfect in deze missie. We gaan voortdurend de uitdaging aan om de drijvende kracht te zijn achter mensen over de hele wereld.

HISTORIEK

EEN RIJKE GESCHIEDENIS VOL ERVARINGEN

ISUZU blijft met haar rijke tradities, haar brede scala aan moderne technologische oplossingen en haar passie de rol van pionier in de autowereld spelen.

ISUZU Motors Limited, opgericht in 1916, is een Japanse autofabrikant met de langste traditie en een van 's werelds grootste fabrikanten van bedrijfsvoertuigen in alle categorieën - van off-road tot vrachtwagens. ISUZU Motors Limited is ook 's werelds grootste producent van commerciële dieselmotoren. Tot nu toe hebben we meer dan 23 miljoen dieselmotoren geproduceerd. ISUZU dieselmotoren worden gebruikt door toonaangevende fabrikanten in de auto-industrie uit de hele wereld. Zij kiezen voor deze motoren vanwege hun ongekende duurzaamheid, grote prestaties en laag brandstofverbruik. ISUZU-dieselmotoren worden niet alleen gebruikt in auto's, maar ook voor de aandrijving van schepen, zware machines en het opwekken van elektriciteit.

ISUZU, MEER DAN 100 JAAR!

De oorsprong van Isuzu als een van de oudste bedrijven in de Japanse auto-industrie gaat terug tot 1916, toen Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. en Tokyo Gas and Electric Industrial Co. de plannen voor de productie van auto's initieerden. In 1922 was de eerste auto die in Japan werd geproduceerd de Wolseley A-9, die onder een Britse licentie werd gebouwd. In 1934 werd bij besluit van het ministerie van Handel en Industrie de productie van een auto onder het merk ISUZU gelanceerd, genoemd naar de ISUZU rivier die door het ISE-Shrine National Park stroomt. Zo werd ISUZU opgericht, dat in 1949 werd omgedoopt tot "Isuzu Motors Limited". Na de Tweede Wereldoorlog in Japan was er een periode van snelle ontwikkeling en productie van bestelwagens en was er een enorme vraag naar Isuzu vrachtwagens, die allerlei materialen en voedselproducten vervoerden. Isuzu vrachtwagens speelden een belangrijke rol in de naoorlogse wederopbouw van Japan. Sindsdien is Isuzu's passie voor de productie van vrachtwagens stevig verankerd in de doelstellingen van het bedrijf. Honderden verschillende modellen, variërend van lichte trucks tot zware vrachtwagens en bussen, rollen vrijwel dagelijks zonder onderbreking van de Isuzu assemblagelijnen af.

N-Series

ELF: LICHTE VRACHTWAGENS 

De ELF werd in 1959 gelanceerd en kreeg in het eerste productiejaar een dieselmotor als eerste Japanse lichte vrachtwagen. Het ELF-model heeft altijd voorop gelopen in het ontwerp van lichte vrachtwagens. Een versie met een verlaagde bak werd in 1974 geïntroduceerd, dubbele brigadecabines in 1980 en onafhankelijke voorvering in 1990. De productie van de nieuwe ELF KR-versie werd gelanceerd in 2002 en het was het eerste model dat voldeed aan de uitlaatgasemissienormen die in 2003 in Japan werden geïntroduceerd. In 2004 bedroeg het totale aantal lichte vrachtwagens dat door Isuzu werd geproduceerd meer dan vier miljoen. In 2006 werd een volledig nieuw ELF-model gelanceerd, waarvan het innovatieve ontwerp verder ging dan het traditionele concept van lichte vrachtwagens. Het ELF-model blijft de norm in het segment van de lichte vrachtwagens. 

F-Series

VRACHTWAGENS VOOR MIDDELZWARE TOEPASSINGEN 

De eerste middelzware vrachtwagen werd in 1966 opgericht onder de naam TY, de naam FORWARD werd geïntroduceerd in 1970. De FORWARD V korte cabine werd geïntroduceerd in 1998 en de FORWARDMAX modellen in hetzelfde jaar. Sinds 2007 maakt het bedrijf gebruik van gemeenschappelijke modules voor lichte en middelzware trucks, wat heeft geleid tot wijzigingen in beide modellen. De modellen van de FORWARD lijn worden voortdurend aangepast aan de nieuwe markteisen en strenge milieunormen. 
C & E-Series

ZWARE VRACHTWAGENS EN TREKKERS UIT DE GIGA-SERIE 

In 1994 werd de Giga-serie van zware vrachtwagens en trekkers geïntroduceerd. De GIGAMAX werd in 1997 geïntroduceerd met het eerste 4-kussen luchtveringssysteem van Japan. In 2007 werd de geavanceerde millimeter-golf Visual Assist Technology vision-sensorradar geïntroduceerd, waarmee een nieuwe veiligheidsstandaard werd ingesteld.

 BUSSEN

De hoge, lange-afstandsbussen van de GALA-serie werden in 1996 op de markt gebracht, en al in 1999 werden kleinere en lichte bussen voor de kortere routes van de GALA-mio- en ERGA-mio-serie op de markt gebracht. In 2000 zijn de GALA middellangeafstands- en stadsbussen in productie genomen. In 2005 werd het gemoderniseerde, groenere en veiligere GALA-model gepresenteerd. In 2007 werd het nieuwe lichte model ERGA mio gepresenteerd.